زمان جاری : یکشنبه 17 تیر 1403 - 7:14 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم

تعداد بازدید 215
نویسنده پیام
vahid963
آنلاین

کاربر انجمن
ارسال‌ها : 3
عضویت: 15 /4 /1398
حفظ محیط زیست

تبدیل باغ های اطراف تهران به مجتمع های مسکونی" افزود : سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وظیفه صدور اسناد مالکیت را دارد و درباره این تغییر کاربری ها، لازمه دریافت سند این است که نقشه تفکیکی مورد تائید شهرداری است ، ارائه دهند.

وی با بیان اینکه شهرداری ها طبق ماده ۱۰۱ قانون شهرداری مصوب ۱۳۹۰ چند تکلیف مهم در حفظ کاربری اراضی دارند ، گفت : اگر موردی پیش آمد و افرادی برای تفکیک و تغییر کاربری تقاضا کردند ، شهرداری ها باید این قوانین و مقررات را رعایت کنند .

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود : در تائید نقشه کاربری ها دو تا سه قانون وجود دارد که قانون گذار تاکید می کند ، شهرداری ها باید این ضوابط را رعایت کنند .

وی ادامه داد : یکی از این قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات مصوب ۱۳۷۴ است و دیگری قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی است.

تویسرکانی با بیان اینکه تغییر کاربری ها دو نوع است ، گفت : بعضی از تغییر کاربری ها به شکل غیرمجاز صورت می گیرد که این مورد را قانون برایش مجازات تعیین کرده و امکان برگشت به وضع سابق را داده و ضمانت های اجرایی را قانون گذار پیش بینی کرده است.

وی افزود :‌ بعضی از موارد که شاید عمده این موارد است از طریق مجوزهای قانونی تغییر کاربری می کنند.

معاون قوه قضاییه یکی از علل صدور مجوز برای تغییر کاربری را تامین منابع مالی شهرداری و شوراها دانست و گفت : علت اصلی در بعضی موارد این است که شهرداری ها یا شوراهای روستاها از لحاظ مالی وضع مناسبی ندارند و گاهی برای تامین منابع مالی یکسری مجوزهایی برای تغییر کاربری ها می دهند.

وی افزود : این روند مصلحت کلان کشور یا آن جامعه و شهر نیست و در این مینه نیازمند سازوکار هستیم.

فعالیت های گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ۱۳۱

معاون حفظ کاربردی و یکپارچگی اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی هم گفت : از سال ۷۳ گشت های حفاظت از اراضی کشاورزی در کشور فعال شده است و سامانه ۱۳۱ را راه اندازی کردیم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، فرید سیدی نژاد در برنامه صبح و گفت و گو ، رادیو گفت و گو با موضوع "­ تبدیل باغ های اطراف تهران به مجتمع های مسکونی" و راهکار مقابله با این معضل افزود : برای این موضوع جز حفاظت و توجه همگانی راهکار دیگری نیست.

وی گفت : اگر به حفاظت باغ ها توجه نکنیم ، از منظر زیست محیطی ، تامین امنیت غذایی و تولیدات کشاورزی و تامین اکسیژن لازم برای حیات و ادامه زندگی مردم شهر با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

معاون حفظ کاربردی و یکپارچگی اراضی کشاورزی در سازمان امور اراضی درباره تغییر کاربری در خارج شهرها نیز افزود : در خارج از محدوده شهرها نیز تکلیف بود تا برای روستاها محدوده هایی تعریف شود و بر اساس طرح هادی روستا کاربری های مسکونی و سایر کاربری شکل بگیرد که بنیاد مسکن متولی این موضوع بود .

سیدی نژاد گفت : سامانه ۱۳۱ را راه اندازی کردیم و مردم می توانند اطلاع رسانی کنند، همچنین اقدامات سلبی هم در مقابل تغییر کاربری داریم.



شنبه 15 تیر 1398 - 02:27
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر

پاسخ ها


برای نمایش پاسخ جدید نیازی به رفرش صفحه نیست روی تازه سازی پاسخ ها کلیک کنید !
پرش به انجمن :